Toto Microsoftu nevyšlo. Otravná reklama na Bing a Edge je späť
Donútiť užívateľov používať produkty Microsoftu nie je vždy jednoduché. Obzvlášť ak sa jedná o neohrabaný Bing a Edge. Microsoft nimi opäť otravuje život.
Microsoftu sa stále nedarí užívateľov Windows presvedčiť, že jeho prehliadač Edge a vyhľadávač Bing sú lepšie ako rovnaké služby od Google. Mňa osobne by o kvalitách Bingu na Slovensku nepresvedčil nikdy a Edge neplánujem používať. Podobne sú na tom milióny používateľov.
Chrome a Edge sú si podobné ako vajce vajcu, keďže bežia na rovnakom jadre. Predsa len na Chrome som si zvykol od prvého dňa a nemám dôvod to zatiaľ meniť. Ak sa pozriem na Bing, tak ten je minimálne na Slovensku nepoužiteľný. Výsledky vyhľadávania sú chaotické a to čo potrebujete nájsť nájdete často na štvrtej alebo piatej strane (samozrejme trocha preháňam, väčšinou na konci prvej alebo na začiatku druhej).
A keďže rovnaký prístup má mnoho používateľov Windows, tak sa Microsoft rozhodol k trocha agresívnejšej stratégii. Portál The Verge upozornil na návrat otravného vyskakovacieho okna s ponukou nastavenia Bingu ako hlavného vyhľadávača.
Okno vám prekryje obsah stránky v Chrome a vyzerá skôr ako malware. Ak si nedáte pozor, tak vám Microsoft zmení vyhľadávač na Bing a v horšom prípade zapne Edge ako predvolený.
Podobne to Microsoft skúšal už v minulosti, keď to nedopadlo práve najlepšie a vyskakovacie okno si v Chrome obilo čo chcelo. Niet divu, keďže ho navrhli vývojári v Microsofte. Ten nie je schopný po niekoľkých rokoch ani zladiť ikony základných programov vo Windows.
Problémom je, že otravné vyskakovacie okná v Chrome a inde v systéme sa nedajú ani deaktivovať. Aj táto nekalá praktika je dôkazom toho, že si Microsoft veľkú hlavu s nariadením DMA nerobí. To mu pritom prikazuje, aby umožnil odinštalovať aj predinštalované aplikácie a nenútil používateľov využívať jeho ďalšie služby.