Operačné systémyPočítačeSoftwareSprávyStručne

Toto Microsoftu nevyšlo. Otravná reklama na Bing a Edge je späť

Donútiť užívateľov používať produkty Microsoftu nie je vždy jednoduché. Obzvlášť ak sa jedná o neohrabaný Bing a Edge. Microsoft nimi opäť otravuje život.

Microsoftu sa stále nedarí užívateľov Windows presvedčiť, že jeho prehliadač Edge a vyhľadávač Bing sú lepšie ako rovnaké služby od Google. Mňa osobne by o kvalitách Bingu na Slovensku nepresvedčil nikdy a Edge neplánujem používať. Podobne sú na tom milióny používateľov.

Chrome a Edge sú si podobné ako vajce vajcu, keďže bežia na rovnakom jadre. Predsa len na Chrome som si zvykol od prvého dňa a nemám dôvod to zatiaľ meniť. Ak sa pozriem na Bing, tak ten je minimálne na Slovensku nepoužiteľný. Výsledky vyhľadávania sú chaotické a to čo potrebujete nájsť nájdete často na štvrtej alebo piatej strane (samozrejme trocha preháňam, väčšinou na konci prvej alebo na začiatku druhej).

A keďže rovnaký prístup má mnoho používateľov Windows, tak sa Microsoft rozhodol k trocha agresívnejšej stratégii. Portál The Verge upozornil na návrat otravného vyskakovacieho okna s ponukou nastavenia Bingu ako hlavného vyhľadávača.

Otravné vyskakovacie okno v Chrome je späť. Microsoft sa opäť snaží agresívnou cestou zmeniť prednastavený vyhľadávač. (zdroj: The Verge)

Okno vám prekryje obsah stránky v Chrome a vyzerá skôr ako malware. Ak si nedáte pozor, tak vám Microsoft zmení vyhľadávač na Bing a v horšom prípade zapne Edge ako predvolený.

Podobne to Microsoft skúšal už v minulosti, keď to nedopadlo práve najlepšie a vyskakovacie okno si v Chrome obilo čo chcelo. Niet divu, keďže ho navrhli vývojári v Microsofte. Ten nie je schopný po niekoľkých rokoch ani zladiť ikony základných programov vo Windows.

Problémom je, že otravné vyskakovacie okná v Chrome a inde v systéme sa nedajú ani deaktivovať. Aj táto nekalá praktika je dôkazom toho, že si Microsoft veľkú hlavu s nariadením DMA nerobí. To mu pritom prikazuje, aby umožnil odinštalovať aj predinštalované aplikácie a nenútil používateľov využívať jeho ďalšie služby.

Milan Šedivý

Technológiám som sa začal venovať už takmer pred dvadsiatimi rokmi. Smartfóny, tablety, počítače sú mojím svetom. Po desiatich rokoch som sa v roku 2024 rozhodol oživiť portál TechArena.sk. Dôvody som mal dva – iné slovenské technologické weby sa stali technologickým bulvárom a takmer všade po vás chcú predplatné alebo vás otravuje záplava reklamy. V tom je však TechArena.sk iná. Reklamy je minimum a predplatné nemáme ani ho neplánujeme zaviesť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button