Česká Fio banka, ktorá pôsobí aj na Slovensku rieši vážny technický problém. Viacerým klientom banka od začiatku apríla zúčtovala platby VISA kartou dva krát. K zúčtovaniu transakcií pritom neprišlo v rovnaký deň. Medzi duplicitnými transakciami sú často aj dva dni.
Klienti teda môžu mať podozrenie, že ich kartu niekto zneužil. Iba z popisu transakcie sa dá zistiť, že ide o transakciu, ktorá mu raz bola zaúčtovaná. Chyba sa týka len transakcií realizovaných VISA kartami. Ak ste platili kartou Mastercard, chyba sa vás netýka.
Banka na oprave chyby pracuje niekoľko dní. Nám sa do redakcie ozval klient, ktorému prvá platba bola zúčtovaná ešte 4. apríla a následne sa platba opakovane zúčtovala 6. apríla.
„Ospravedlňujeme sa za komplikácie spôsobené duplicitným zaúčtovaním niektorých transakcií vykonaných kartami Visa. Problém sme identifikovali a situáciu intenzívne riešime. Veríme, že k vráteniu duplicitných transakcií dôjde čo najskôr. Ďakujeme za pochopenie,“
uvádza Fio banka sa svojom webe.
Banka sa nevyjadrila či plánuje dotknutých klientov aj nejako odškodniť. Kvôli duplicitnému zúčtovaniu transakcií sa mohli klienti dostať do nepovoleného prečerpania alebo im nemuseli odísť pravidelné platby. Ako bude Fio banka riešiť takéto situácie neuviedla.