BiznisInternetSprávyStručne

Tatra banka mala výpadok. Nefungoval web, karty, internetbanking ani aplikácia

Tretia najväčšia slovenská banka mala takmer dve hodiny výpadok všetkých služieb. Banke nešiel web, mobilná aplikácia, internetbanking ani karty.

Tatra banka dnes krátko po 15.00 hodine zaznamenala masívny výpadok všetkých služieb. Tatra banke prestavili fungovať niektoré systémy a výpadok mala napríklad aj webstránka banky.

Banka o probléme celú dobu mlčala, iba pod niektorými príspevkami na Facebooku sa začali množiť rozhorčené reakcie klientov. Viacerí sa sťažovali, že okrem webstránky, internetbankingu a mobilnej aplikácie nefungovali ani platby kartou (v obchodoch aj na internete) a výbery z bankomatov.

Banka na Facebooku v komentároch iba uviedla, že „situáciu intenzívne rieši“ bez bližších detailov. Prvé výpadky služieb boli hlásené krátko po 15.00 hodine. Banke trvalo takmer dve hodiny, kým obnovila funkčnosť systémov a nabehli aj platby kartou a výbery z bankomatov.

Prihlasovanie do mobilnej aplikácie aj po odstránení výpadku trvalo dlhšiu dobu. Platby kartou, web, internetbanking aj mobilná aplikácia sú už plne funkčné. Nám platba kartou krátko pred 17.00 hodinou už prešla bez problémov. Meškala však push notifikácia o platbe, ktorá dorazila až za pol hodiny.

Výpadky sú bežné a stávajú sa všetkým slovenským a aj veľkým zahraničným bankám. Čo však Tatra banka nezvládla je komunikácia. Na sociálnej sieti Facebook banka zverejnila príspevok o výpadku v čase 17.29.

Tatra banka zverejnila informáciu o výpadku v čase, keď systémy banke už nabiehali. Dve hodiny však klienti nemali žiadnu informáciu o možných problémoch pri platbe kartou alebo pri výbere z bankomatov. Prvé problémy sa totiž objavili už po 15.00 hodine.

V tom čase však už výpadok banka odstránila, čo potvrdila v komentároch k inému staršiemu príspevku, ktorý sa netýkal výpadku. Tam Tatra banka o odstránení problému a nabiehaní systémov informovala už o 17.07.

V jednom z komentárov Tatra banka už o 17.07 informovala o nabiehaní systémov.

Aby toho chaosu nebolo málo, tak Tatra banka o 18.00 hodine zverejnila aj ďalší príspevok, že výpadok je úspešne odstránený. Z pohľadu časov na Facebooku výpadok netrval ani hodinu, ale reálne nevedeli klienti Tatra banky platiť kartami takmer dve hodiny.

Presne o 18.00 hodine banka zverejnila informáciu o ukončení výpadku, teda hodinu po tom čo služby začali normálne fungovať.

To nie je asi tá najvhodnejšia forma komunikácie banky, ktorá sa prezentuje ako technologický líder v oblasti bankových služieb na Slovensku. Nehovoriac o tom, že výpadok mohol u niektorých klientov vzbudiť obavy z hackerského útoku na systémy banky.

Banka sa k dôvodom výpadku nevyjadrila.

Milan Šedivý

Technológiám som sa začal venovať už takmer pred dvadsiatimi rokmi. Smartfóny, tablety, počítače sú mojím svetom. Po desiatich rokoch som sa v roku 2024 rozhodol oživiť portál TechArena.sk. Dôvody som mal dva – iné slovenské technologické weby sa stali technologickým bulvárom a takmer všade po vás chcú predplatné alebo vás otravuje záplava reklamy. V tom je však TechArena.sk iná. Reklamy je minimum a predplatné nemáme ani ho neplánujeme zaviesť.

2 komentárov

  1. V obchode som zostal stáť ako idiot a nevedel som zaplatiť nákup za 10 eur. Hlavne, že najlepší idú za nami. Kreténi neschopní 🙁 🙁

  2. Hej úžasné, že po výpadku o tom informovali. Ja som ostal ako kkt v obchode s nákupom za 100 eur a nevedel som vybrať peniaze ani z bankomatu a ani na pobočke. Nikde žiadna info, nejde apka ani internet. By sa páni v Trabanke mali spamatat.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Podobné články

Back to top button