Netflix ruší predplatné Basic. Užívateľom nanúti reklamy a osekaný katalóg
Streamovacia služba Netflix v prvých krajinách ruší základné predplatné Basic. Užívateľov nemilosrdne prevedie na osekané predplatné plné reklamy.
Netflix pred časom v niektorých krajinách zaviedol nové predplatné, ktoré obsahuje aj všadeprítomnú a otravnú reklamu. Nové predplatné s reklamami je síce lacnejšie, ale ako poďakovanie za sledovanie otravnej reklamy ešte užívateľom neponúka celý katalóg. K niektorým filmom a seriálom tak užívatelia s týmto predplatným jednoducho nemajú prístup.
Netflix teraz v prvých krajinách pristúpil k rušeniu predplatného Basic. To v niektorých krajinách už nejakú dobu nie je možné aktivovať a nahradilo ho práve predplatné Standard s reklamou. Užívatelia, ktorí mali základné predplatné Basic aktívne ho však mohli využívať naďalej.
Lenže teraz Netflix pristúpil ku kontroverznému kroku a prvým predplatiteľom s predplatným Basic oznámil zmenu ich balíka na Standard s reklamou. Zmeny sa zatiaľ týkajú napríklad užívateľov vo Veľkej Británii a v Kanade. V oboch krajinách už Netflix novým užívateľom predplatné Basic neponúka. Teraz však začal Netflix v oboch krajinách upozorňovať na zmenu existujúceho predplatného Basic na Standard s reklamou.
Práve užívatelia vo Veľkej Británii sa búria, keďže predplatné Basic stálo len 7 libier. Predplatné s reklamami stojí síce 5 libier, ale užívatelia stratia prístup k niektorým filmom a seriálom. Drahšie predplatné potom vo Veľkej Británii stojí 11 a 18 libier.
Na Slovensku zatiaľ Netflix predplatné Standard s reklamami neponúka a teda nútená zmena balíkov zatiaľ nehrozí. Otázne je, či Netflix vôbec plánuje uvedenie predplatného s reklamou aj na Slovensku.
Aby bolo pre Netflix zaujímavé uvedenie takéhoto balíka, musel by mať dostatok inzerentov. To by na malom Slovensku mohol byť problém a reklamy z iných krajín pre Slovákov a ani pre samotných inzerentov nebudú zaujímavé. Asi si teda nepôjdete po nákup do britského Tesca len preto, že vo Veľkej Británii má teraz vašu obľúbenú čokoládu s 50% zľavou.
Predplatné s reklamami však na Slovensku začala predávať nedávno služba SkyShowtime, ktorá tiež zvyšovala ceny predplatného.