Americká technologická firma Meta, ktorá spravuje Facebook, Instagram a WhatsApp, zarobila medziročne o 27 percent viac ako v rovnakom období pred rokom. Problémom však je, že takmer 98 percent všetkých príjmov naďalej tvorí príjem z reklamy.
Drahé predplatné nepomohlo
Napriek zavedeniu predplatného sa Facebooku nepodarilo presvedčiť ľudí na aktiváciu drahého predplatného, aby sa zbavili reklamy. Pritom otravné reklamy prestane Facebook a Instagram zobrazovať až po aktivácii predplatného.
Predražené predplatné sa stalo terčom kritiky aj mimovládnych organizácii, ktorým sa nepáči ako firma núti užívateľov súhlasiť s drahým predplatným alebo musia užívatelia súhlasiť s využitím jeho dát na reklamné účely. Lenže ani predplatné nepomohlo a väčšinu príjmov naďalej tvorí reklama. Meta dokonca ani samostatne nezverejňuje koľko na predplatnom zarobila.
Nárast o 27%
Napriek tomu sa však firme darilo zvýšiť tržby a to najmä z príjmov z reklamy. Meta za prvý kvartál vygenerovala tržby vyššie o 27% pri porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom. Meta za prvý kvartál zarobila celkom 36,46 miliardy USD. Prekonala aj odhad analytikov, ktorí predpovedali tržby vo výške 36,12 miliardy USD.
Výnosy z inzercie medziročne vzrástli o 27 % na 35,64 miliardy USD, keď odhad analytikov bol vo výške 35,57 miliardy USD. Výnosy z divízie Reality Labs medziročne vzrástli o 30 % na 440 miliónov USD. Ostatné výnosy medziročne vzrástli o 85 % na 380 miliónov USD.
Dvojnásobný zisk
Meta výrazne zvýšila zisk. Medziročne jej zisk stúpol viac ako dvojnásobne. Za prvý kvartál minulého roka vygenerovala Meta zisk 5,71 miliardy USD a za prvý kvartál tohto roka vygenerovala Meta zisk až 12,37 miliardy USD. Zisk na akciu dosiahol 4,71 USD a prekonal očakávania analytikov vo výške 4,30 USD.
Priemerná cena za jednu reklamu vzrástla medziročne o 6 %, analytici pritom očakávali rast o 5,85 %. Práve aj rast ceny za reklamu pomohol Mete k zvýšeniu tržieb. Prevádzková marža Mety dosiahla 38 % a analytici očakávali prevádzkovú maržu 37,2 %.