Meta medziročne zarobila o 27 percent viac a prekonala aj odhady
Technologická spoločnosť Meta za prvý kvartál vykázala rast tržieb. Darilo sa najmä reklame, ktorá tvorí stále takmer jediný zdroj príjmov.
Americká technologická firma Meta, ktorá spravuje Facebook, Instagram a WhatsApp, zarobila medziročne o 27 percent viac ako v rovnakom období pred rokom. Problémom však je, že takmer 98 percent všetkých príjmov naďalej tvorí príjem z reklamy.
Drahé predplatné nepomohlo
Napriek zavedeniu predplatného sa Facebooku nepodarilo presvedčiť ľudí na aktiváciu drahého predplatného, aby sa zbavili reklamy. Pritom otravné reklamy prestane Facebook a Instagram zobrazovať až po aktivácii predplatného.
Predražené predplatné sa stalo terčom kritiky aj mimovládnych organizácii, ktorým sa nepáči ako firma núti užívateľov súhlasiť s drahým predplatným alebo musia užívatelia súhlasiť s využitím jeho dát na reklamné účely. Lenže ani predplatné nepomohlo a väčšinu príjmov naďalej tvorí reklama. Meta dokonca ani samostatne nezverejňuje koľko na predplatnom zarobila.
Nárast o 27%
Napriek tomu sa však firme darilo zvýšiť tržby a to najmä z príjmov z reklamy. Meta za prvý kvartál vygenerovala tržby vyššie o 27% pri porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom. Meta za prvý kvartál zarobila celkom 36,46 miliardy USD. Prekonala aj odhad analytikov, ktorí predpovedali tržby vo výške 36,12 miliardy USD.
Výnosy z inzercie medziročne vzrástli o 27 % na 35,64 miliardy USD, keď odhad analytikov bol vo výške 35,57 miliardy USD. Výnosy z divízie Reality Labs medziročne vzrástli o 30 % na 440 miliónov USD. Ostatné výnosy medziročne vzrástli o 85 % na 380 miliónov USD.
Dvojnásobný zisk
Meta výrazne zvýšila zisk. Medziročne jej zisk stúpol viac ako dvojnásobne. Za prvý kvartál minulého roka vygenerovala Meta zisk 5,71 miliardy USD a za prvý kvartál tohto roka vygenerovala Meta zisk až 12,37 miliardy USD. Zisk na akciu dosiahol 4,71 USD a prekonal očakávania analytikov vo výške 4,30 USD.
Priemerná cena za jednu reklamu vzrástla medziročne o 6 %, analytici pritom očakávali rast o 5,85 %. Práve aj rast ceny za reklamu pomohol Mete k zvýšeniu tržieb. Prevádzková marža Mety dosiahla 38 % a analytici očakávali prevádzkovú maržu 37,2 %.