Netflixu sa darí predávať predplatné s reklamami. Medziročne pribudlo 5 miliónov predplatiteľov
Streamovacia platforma Netflix zaviedla predplatné, ktoré je lacnejšie avšak obsahuje otravné reklamy. Predplatiteľom sa nový balík páči.
Netflix nedávno zverejnil kvartálne výsledky za prvý kvartál tohto roka a oznámil, že získal až 9 miliónov nových predplatiteľov. Netflix sa pred pár dňami pochválil aj bližšími číslami za jednotlivé balíky. Teda konkrétne sa pozrel na balík predplatného s reklamami.
Celkovo si tento lacnejší balík predpláca už 40 miliónov predplatiteľov. Medziročne Netflixu pribudlo 5 miliónov nových predplatiteľov, ktorí sa rozhodli práve pre lacnejšie predplatné s reklamou. Až 40% zákazníkov si vyberá práve predplatné s reklamou v štátoch, kde Netflix tento balík ponúka. Na Slovensku tento balíček nie je v ponuke.
Analytici z agentúry Nielsen potom vypočítali, že až 70% predplatiteľov s reklamou sleduje Netflix minimálne 10 hodín mesačne. To je údajne o 15% viac ako u najbližšieho konkurenta.
A predplatiteľov s balíkom s reklamou bude čoskoro ešte viac. Netflix v niektorých krajinách ruší základné predplatné Basic a namiesto neho ponúkne zákazníkom práve predplatné prešpikované reklamou.
To nebude jediná zmena. Netflix teraz na zobrazovanie reklamy používa platformy tretích strán, takže vlastne reklamu len prepredáva. V roku 2025 chce však Netflix uviesť vlastnú reklamnú platformu, ktorú budú môcť využívať inzerenti na zadávanie reklamy. Netflix má takmer 270 miliónov predplatiteľov a to je pre inzerentov zaujímavý počet reklamných duší.