Instagram vám znepríjemní život. Reklamu už nepreskočíte
Všadeprítomné reklamy na sociálnych sieťach sú otravné. Používatelia Instagramu sa musia pripraviť na reklamy, ktoré už nedokážu preskočiť.

Už dlhšiu dobu nimi otravuje život YouTube a teraz rovnaké praktiky skúša aj Instagram. Sociálne siete žijú hlavne z reklamy. Platiť za sociálne siete sa jej užívateľom nechce a tak radšej strpia všadeprítomné reklamy. Dokazujú to aj posledné hospodárske výsledky spoločnosti Meta, ktorej patrí aj Instagram.
Peniaze na prvom mieste
Meta za prvý kvartál tohto roka zarobila celkom 36,5 miliardy dolárov. Príjmy z reklamy však tvorili až 98 percent. Mete sa teda nedarí presvedčiť užívateľov, aby si namiesto sledovania reklamy radšej zaplatili mesačné predplatné. Možno je to aj z toho dôvodu, že mnoho užívateľov neberie Facebook ako relevantné médium ako napríklad vnímajú používatelia Netflix.
Keďže príjmy z reklamy tvoria absolútnu väčšinu príjmov, musí Meta hľadať nové spôsoby ako užívateľom zabrániť zablokovať alebo preskočiť reklamy na sociálnej sieti. Meta zašla dokonca tak ďaleko, že jednoducho musíte súhlasiť s využitím vašich údajov na reklamné účely.
Ak s tým nesúhlasíte máte smolu – Facebook vám prestane fungovať a musíte zaplatiť predražené predplatné. Iba pri ňom totiž Facebook garantuje, že nebude vaše údaje využívať na reklamné účely. Peniaze sú teda pre Metu na prvom mieste.
Nebudete preskakovať!
Meta sa teda rozhodla ešte viac pritvrdiť. Okrem využívania údajov na reklamné účely už nebudete vedieť preskočiť reklamy v príbehoch na Instagrame. Doteraz bolo možné reklamy preskočiť, ale na niektorých „nezbedných“ používateľov, ktorí preskakovali reklamy si Instagram už testuje nepreskočiteľné reklamy.
Prišiel s nimi ako prvý YouTube, keď užívatelia ignorovali jeho reklamy. Aj YouTube teraz sprísňuje a reklame sa na tejto video platforme už zrejme nevyhnete. Teraz sa správaním YouTube inšpiroval aj Instagram. Na časti používateľov testuje reklamy, ktoré je možné preskočiť až po nejakom čase. Časť reklám nebude navyše možné vôbec preskočiť. Instagram vám pritom otravné reklamy dáva extrémne často.
Zatiaľ testuje
Meta už pre portál techcrunch.com potvrdila, že nové reklamy testuje. Zatiaľ ide zrejme o test len v USA. Vylúčené nie je ani rozšírenie testovania do ďalších krajín. Navyše je len otázkou času kým sa nová otravná funkcia do aplikácie Instagram dostane pre všetkých. Reklamy na Instagrame, tak už nebudete môcť preskočiť.
„Vždy testujeme formáty, ktoré môžu priniesť hodnotu pre inzerentov. Ako budeme testovať a učiť sa, poskytneme nové informácie, ak by tento test vyústil do akýchkoľvek formálnych zmien produktu,“
povedal pre TechCrunch hovorca spoločnosti Meta.
Meta síce prinesie viac reklám, ktorých sa už nebudete vedieť na Instagrame zbaviť. Pre inzerentov to bude znamenať viac zasiahnutých používateľov a pre Metu ešte vyššie zisky. Pre užívateľov to bude znamenať stratu času, pretože sa otravných reklám nebudú vedieť zbaviť.