AplikácieBiznisInternetOperátoriSoftwareSprávyStreamovacie služby
Dôležitý

Chaos v O2: Čo malo platiť podľa cenníka neplatí, podľa webu áno

Operátor O2 od 22. mája upravil podmienky aktivácie doplnkových služieb ako je Netflix a Max. Lenže v novom cenníku platnom od 1. júla ich opäť zaradil medzi služby v rámci paušálov.

Ľavá ruka zrejme nevie čo robí pravá. V O2 vďaka posledným zmenám majú trocha chaos v tom aké doplnkové služby si môžete aktivovať v rámci O2 Paušálov. Minuluý týždeň sme informovali o zmene, ktorú ešte 22. mája v tichosti urobilo O2 v rámci aktivácie predplatných služieb Netflix, Max a Office 365 Personal. 

Nový cenník a návrat ku starému?

Noví zákazníci predplatné Max už k paušálu nezískajú vôbec a musia platiť mesačne 6,19 eur. Netflix je potom len pre najvyšší Bezstarostný O2 Paušál za 39 eur mesačne. Ak neminiete mesačne 15 GB dát, tak je cena Bezstarostného O2 Paušálu 34 eur. Takto to operátor uvádza aj na webe (Netflix, Max). Zmeny začali platiť ešte 22. mája a operátor o nich akosi zabudol informovať

Lenže ak si pozriete dnes vydaný cenník tak je to všetko po starom. V novom cenníku (nájdete ho na tomto odkaze) O2 uvádza, že Netflix je v rámci Pohodového aj Bezstarostného O2 Paušálu. Max je potom v tabuľke označený ako súčasť oboch programov. Takto to bolo pritom do 21. mája kým pre nové aktivácie O2 nezmenilo podmienky. 

Aj pri Office/Microsoft 365

Nové podmienky sa týkajú všetkých nových aktivácii služby Netflix a Max. Ak ste teda mali v minulosti službu aktívnu, ale zamenili ste ju za inú, tak pri novej aktivácii Netflixu a Maxu budú pre vás platiť už nové podmienky. 

Rovnako služba Office/Microsoft 365 Personal bola od 22. mája už len za poplatok vo výške 6 eur. V Cenníku vydanom dnes je však rovnako služba označená ako súčasť O2 paušálov. Na webe potom samozrejme nájdete informáciu, že je služba už spoplatnená

Zmätok v službách?

Ako to teda je? Zrejme ani samotné O2 netuší čo bude zákazníkom účtovať a čo nie. V rámci O2 aplikácie sa zobrazujú ceny a možnosti ako ich uvádzal cenník platný od 30. mája – Netflix k najvyššiemu paušálu a Max nad rámec paušálu. 

V novom cenníku, ktorý platí od dnes sú zasa služby Netflix, Office 365 Personal a Max po starom – v rámci Pohodového aj Bezstarostného O2 Paušálu. Dokonca vypadla aj informácia o zmene v rámci predplatných služieb od 22. mája. 

“Od 21.5. nie je možné aktivovať službu Max a Microsoft v cene O2 Paušálu. Pre existujúcich zákazníkov je služba aktívna až do jej zrušenia, zmeny Predplatného alebo prechode na iný O2 Paušál. Od 21.5. sa služba HBO Max mení na Max, služba zostáva zákazníkom aktívna bez navýšenia ceny,”

uvádzal O2 v cenníku platnom od 30. mája. V novom cenníku táto informácia chýba.

Ani zmena v prechode na nižší O2 Paušál sa zatiaľ nekoná

Chaos však pokračuje ďalej. O2 pred časom informovalo o tom, že pri prechode z vyššieho O2 Paušálu na nižší O2 Paušál nebude zmena okamžitá, ale až od ďalšieho fakturačného obdobia. Zmena mala nastať od 1. júla. 

Lenže v dnešnom cenníku už je informácia, že zmena bude nakoniec platiť až od augusta. Konkrétne cenník uvádza dátum 6. augusta. Čo za posunom stojí samozrejme O2 neuvidelo, ale zrejme ide o technické problémy. 

Zmena sa nekoná ani v prípade znižovania O2 Paušálu. Prechod na nižší mal byť od 1. júla možný len k fakturačnému dátumu. O2 zmenu posunulo až na 6. augusta.
Zmena sa nekoná ani v prípade znižovania O2 Paušálu. Prechod na nižší mal byť od 1. júla možný len k fakturačnému dátumu. O2 zmenu posunulo až na 6. augusta.

Od 1. júla zmenilo O2 aj ceny volaní do zahraničia pre niektoré programy. Tieto zmeny podľa dnes vydaného cenníka platia. Avšak vzhľadom na chaos v cenníku je otázne aké ceny bude vlastne O2 zákazníkom účtovať. 

Iba chyba? 

Či ide o chybu alebo sa O2 rozhodlo obnoviť pôvodné podmienky pre predplatné Netflix, Max a Office/Microsoft 365 Personal zatiaľ nevieme. Kontaktovali sme operátora a požiadali ho o potvrdenie platnosti nového cenníka. 

Ak by aj išlo o chybu zo strany O2, tak cenník bol zverejnený na webe a bol teda platný. O2 by malo zákazníkom umožniť získať služby za podmienok uvedených v cenníku. Ako k tomu O2 pristúpi nie je zatiaľ jasné. 

Milan Šedivý

Technológiám som sa začal venovať už takmer pred dvadsiatimi rokmi. Smartfóny, tablety, počítače sú mojím svetom. Po desiatich rokoch som sa v roku 2024 rozhodol oživiť portál TechArena.sk. Dôvody som mal dva – iné slovenské technologické weby sa stali technologickým bulvárom a takmer všade po vás chcú predplatné alebo vás otravuje záplava reklamy. V tom je však TechArena.sk iná. Reklamy je minimum a predplatné nemáme ani ho neplánujeme zaviesť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Podobné články

Back to top button