Markíza a UPC majú vypäté vzťahy už dlhšiu dobu. Dnes UPC zverejnilo tlačovú správu, v ktorej priamo firma obvinila televíziu Markíza z razantného zvyšovania poplatkov. UPC (a aj ostatní operátori) musia televíziám platiť za šírenie ich staníc. UPC navyše ponúka aj 7-dňový archív, za ktorý musí firma televízii rovnako platiť. Práve zvýšenie cien za archív má byť dôvodom zdražovania.
“Rovnako ako ostatní slovenskí operátori, aj spoločnosť UPC platí televízii Markíza poplatok za to, že má v ponuke jej stanice. Od 1. júla vysielateľovi platí výrazne vyššiu cenu tak za tzv. lineárne služby, ale aj za to, že si diváci môžu relácie Markízy, Doma či Dajto pozrieť aj z archívu, kedykoľvek až 7 dní spätne. Vysielateľ TV Markíza pred rokom výrazne zvýšil cenu za lineárne služby a teraz o niekoľko desiatok percent zvýšil aj cenu za možnosť sledovať stanice z archívu. Práve toto zvýšenie nás núti zvýšiť cenu za TV služby,”
píše UPC v stanovisku na webe.
Zdražovanie sa týka všetkých klientom a UPC ceny TV služieb zvýši o rovné jedno euro. Pre zákazníkov to znamená, že môžu v prípade viazanosti bez sankcií služby zrušiť, keďže ide o podstatnú zmenu zmluvných podmienok. Zákon vtedy umožňuje ukončiť zmluvu aj v prípade viazanosti bez nutnosti platiť operátorovi zmluvnú pokutu.
“Spoločnosť UPC, vedúci poskytovateľ televíznych služieb, je nútená na jeseň upraviť ceny za TV služby o 1€. Dôvodom je výrazný rast poplatkov vysielateľovi TV Markíza za zaradenie jeho staníc v programovej ponuke, a za možnosť sledovať jeho stanice v TV Archíve. Operátorovi tak nenecháva inú možnosť než premietnuť toto zvýšenie do ceny za televízne služby,”
dopĺňa UPC.
V prípade ak chcete ukončiť zmluvu pre zdražovanie bez sankcií musíte si dať pozor na termíny, ktoré určuje zákon. Vypovedať zmluvu v prípade podstatnej zmeny zmluvných podmienok môžete do jedného mesiaca od kedy vám operátor takúto zmenu oznámil. Môžete tak urobiť na predajných miestach UPC. Operátor vám môže takúto podstatnú zmenu oznámiť, mailom, SMS správou alebo iba oznamom vo faktúre.
Minulý rok pri predlžovaní zmlúv s televíziami na šírenie ich staníc sa rozhorel spor najmä medzi Markízou a UPC. UPC obviňovala televíziu, že požaduje neprimerané poplatky za šírenie ich staníc. Markíza si navyše mala dať podmienku, že operátori musia šíriť jej stanice a nemôžu ponúkať balíky bez staníc Markízy. Podobne to malo byť aj v prípade konkurenčnej JOJ.