BiznisOperátoriSprávy

Orange nechce neviazaných zákazníkov. Zvýši im ceny paušálov

Mobilný operátor Orange začal raziť zaujímavú stratégiu, keď zákazníkom bez viazanosti zvýši ceny paušálov. Každý mesiac si priplatia za to, že sa nechcú viazať.

Taktiky operátorov ako zákazníka zaviazať na využívanie paušálu sa rôznia. Doteraz sa však väčšinou operátori snažili zákazníkov pozitívne motivovať, aby sa dobrovoľne rozhodli pre viazanosť. Samozrejme ideálne pre čo najdlhšiu. 

Keď to však nejde po dobrom, môže to ísť aj po zlom. Tou cestou sa vydal Orange, ktorý zákazníkom bez viazanosti dvihne ceny. Pokiaľ sa teda nechcete viazať, Orangeu sa veľkým oblúkom vyhnite. Za paušál budete totiž platiť viac. 

Príplatok za neviazanosť

Orange zmenil ceny paušálov Plus pre neviazaných zákazníkov a po novom si zákazníci bez viazanosti priplatia pri vybraných paušáloch dve eura mesačne. Ide o zaujímavý prístup, keď operátor zákazníka prinúti sa zaviazať. 

Podobnú praktiku neaplikuje žiadny zo slovenských operátorov. Viazanosť však má O2 aj Telekom. O2 síce tvrdí, že zákazníkov neviaže, avšak pri kúpe zariadenia poskytuje bonus. Ten musíte v prípade odchodu doplatiť.

PaušálMesačný poplatok bez viazanostiMesačný poplatok s viazanosťou
Prémiový47 €45 €
Veľký37 €35 €
Stredný27 €25 €
Základný21 €19 €

Nie všetky paušály však budú mať uplatnenú rovnakú zľavu. Napríklad v prípade Mini paušálu je rozdiel v ceny pre zákazníka bez viazanosti až 3 eura mesačne. Zmena sa netýka programu Yoxo pre študentov, kde sa príplatok platiť nebude. Orange však pri ňom podmienky menil minulý mesiac a navýšil objem dát v rámci programu. 

Na konci júna zmenil podmienky pre zákazníkov aj O2, ktorý výrazne zhoršil podmienky O2 Paušálov. Vypadol obľúbený Netflix, ktorý si teraz môžu aktivovať len zákazníci s najvyšším paušálom. Max a Microsoft 365 potom z programov vypadli úplne. 

Zmena aj pre existujúcich

Zmena podmienok sa dotkne aj existujúcich zákazníkov. Tým, ktorým teraz skončí viazanosť sa týkať nebude a cena im zostane na pôvodnej úrovni. Pokiaľ však viazanosť u operátora podpíšte nanovo a táto nová vám dobehne, tak už budete platiť zvýšené ceny. 

Zmena sa týka aj existujúcich zákazníkov, ktorí nikdy nemali viazanosť. Zákazník, ktorý sa rozhodne ostať neviazaný zaplatí za dva roky o 48 eur viac. Pokiaľ však nemáte viazanosť, môžete operátora kedykoľvek vymeniť. 

Orange stráca zákazníkov

Keď vám však zákazníci utekajú ako na bežiacom páse, tak skúsite aj nepopulárne opatrenia ako tomu zabrániť. Orange medziročne stratil ku koncu prvého štvrťroku 2024 celkom 35-tisíc zákazníkov. 

Operátorovi sa pritom niekoľko rokov nedarí zastaviť odlev zákazníkov, ktorí od neho húfne odchádzajú. Namiesto hľadania príčin však Orange len neustále dvíha ceny. Či ho zachráni zvýšenie ceny pre neviazaných zákazníkov je otázne. Pre zákazníkov bez viazanosti môže byť zvýšenie ceny tým posledným impulzom k zmene operátora. 

Jeden komentár

  1. Preco mam pocit, ze autorka ma tazke srdce na Orange a toto je jej zufaly vykrik? 😀 Takto to vyzera, ked robi clanok osoba, ktora sa absolutne nevyzna do problematiky. Antik, Tcom, Orange – ano, VSETKY SPOLOCNOSTI, odmenuju zakaznika lacnejsim mesacnym poplatkom alebo daju vyssiu zlavu na zariadenie – ked sa zaviazu. Lacnejsie poplatky su prave za viazanost. 🙂 Autorka sa zobudila prvykrat do 21. storocia a objavila tuto informaciu? 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Podobné články

Back to top button