Sociálna sieť X sa od svojho prerodu z Twitteru zmenila. Musk po prevzatí Twitteru urobil na sieti mnohé zmeny. Tou prvou bolo, že vyhodil väčšinu zamestnancov a to aj tých zodpovedných za bezpečnosť a moderovanie obsahu. Potom spustil niekoľko kontroverzných služieb ako bolo rozdávanie modrých odznakov, ktoré pred tým znamenali overenie profilu. A medzi poslednými zmenami netreba zabúdať na obnovenie tisícov problematických účtov, ktoré boli zablokované pre šírenie hoaxov a nie len ich.
A ani to nie je koniec. Sociálna sieť X sa stala semeništem pre spamerov a Musk chce na sieti povoliť aj porno. Spamové účty pribúdajú ako huby po daždi a sociálna sieť X sa s nimi nedokáže úplne vyrovnať. S nimi však majú problém viaceré sociálne siete.
Všetky tieto “zmeny k lepšiemu” znamenali, že niektorí veľkí inzerenti sa jednoducho rozhodli problematickej platforme vyhnúť. Nie je sa čomu diviť. Veľké firmy jednoducho nechcú spájať svoju značku s problematickým obsahom na sieti X. Problémom je aj slabé moderovanie obsahu na sieti, keď sporené príspevky nemá kto kontrolovať a mazať. S tým však napríklad problém aj Facebook, ktorý dokonca podporuje šírenie sporných príspevkov, ktoré majú často viac reakcií a komentárov.
Odchod inzerentov však znamená pre sociálnu sieť X značný problém. Spoločnosti klesli tržby a klesať jej aj budú. Musk sa to snažil kompenzovať predplatným, ktoré umožňuje prístup aj k niektorým novým funkciám. Lenže vyzerá to, že príjmy z predplatného nie sú dostatočne vysoké.
Musk sa teda uchýlil k šialenému kroku a rozhodol sa bývalých inzerentov zažalovať za to, že na sociálnej sieti X prestali inzerovať. Musk tvrdí, že tým poškodzujú sociálnu sieť X. Štyri firmy sa podľa tvrdenia Muska mali dopustiť spiknutia a bojkotu. Má ísť napríklad o Unilever alebo Mars.
Ako pravdepodobné je, že Musk u súdu vyhrá? V USA sa u súdov občas nájdu rôzne sporené výsledky, ale u tohto súdu to vyzerá na celkom jasný výsledok. Žiadna platforma nemôže niekoho nútiť, aby u nej inzeroval. Je to slobodné rozhodnutie firiem a inzerentov.
Topiaci sa aj slamky chytá a sociálna sieť X nabrala už veľa vody. Je teda možné, že ide zo strany Muska o poslednú šancu na záchranu umierajúcej hviezdy. Možno by sa však mal Musk zamyslieť nad tým čo sám na sociálnej sieti šíri. Nie je sa čomu diviť, že mnohé firmy sa radšej rozhodli sociálnej sieti X zbaviť inzerujú na iných platformách.