
Operátori sú majstrami v tom ako účtovať zákazníkom zbytočné poplatky. Napríklad poplatok za predĺženie zmluvy, aktiváciu SIM karty alebo napríklad vydanie eSIM. Lenže tieto nezmyselné poplatky nie sú jediné.
Orange
Operátori si účtujú poplatky aj za spojenie s operátormi ich zákazníckej linky. Orange tento poplatok po niekoľkých rokoch konečne zruší. Mal ho pritom najvyšší až vo výške 1,50 eura. Poplatok však za spojenie s operátorom účtujú aj konkurenti. Zmena sa dotkne volania na zákaznícku linku 905 od 26. augusta a týka sa volania len z volaní zo siete Orange. Ak voláte od iného operátora, tak ste žiadny poplatok neplatili. Orange zároveň zlúči niektoré linky do jednej.
Skončí teda napríklad Expert linky 14905 a Zákaznícka linka 980, ktoré sa zlúčia do jednej zákazníckej linky 905. Naďalej bude fungovať linka technickej podpory na čísle 0800 500 555. Orange o zmenách informuje na svojej webovej stránke.
Zákaznícka linka 905 ani technická linka nefungujú nonstop. Operátori sú na zákazníckej linke počas pracovných dní a sobôt len od 8.00 do 19.00 hodiny. Mimo túto dobu riešia operátori len obmedzený rozsah služieb ako zablokovanie SIM karty a vydanie PUK kódu. Linka technickej podpory funguje každý deň od 7.00 do 22.00 hodiny. Mimo túto dobu máte smolu a ostanete bez internetu alebo nefungujúcej televízie.
O2
Ani konkurenčné O2 nemá volania na zákaznícku linku po prepojení na operátora bezplatné. Za spojenie s operátorom zákazníckej linky 949 zaplatíte 30 centov, čo je päťkrát menej ako v prípade Orange pred zrušením poplatku.
Ani O2 nemá v prevádzke zákaznícku linku nonstop. Zákaznícka linka funguje počas pracovných dní a v sobotu od 8.00 do 20.00 kedy sa spojíte aj s operátorom. Mimo tento čas sa spojíte s operátorom len pre neodkladné požiadavky (nahlásenie technického problému, vydanie PUK kódu, vydanie bezpečnostného kódu, zablokovanie SIM karty z dôvodu jej straty).
Poplatok za spojenie s operátorom viete obísť tak, že zavoláte od iného operátora. V tom prípade platíte poplatok za hovor podľa vášho programu. Ak máte teda neobmedzené volania, tak vás volanie na linku 949 nebude nič stáť ani po prepojení na operátora.
Rovnako aj O2 má ešte linku technickej podpory, ktorá funguje na čísle 966. Na rozdiel od Orangeu si od vás operátor vypýta poplatok aj v prípade technického problému. Za prepojenie na operátora technickej linky zaplatíte rovnako 30 centov. V praxi však často operátori v prípade nahlásenia technických problémov s internetom alebo inými službami tento poplatok odpúšťajú. Táto linka funguje v čase od 8.00 do 20.00 hodiny.
Telekom
V prípade Telekomu funguje zákaznícka linka na bezplatnom čísle 0800123456, ktorá je bezplatná pri volaniach zo všetkých sietí. Operátor ani v minulosti neúčtoval poplatky za spojenie s operátorom. S operátorom sa spojíte v čase od 8.00 do 21.00 hodiny, ale len počas pracovných dní.
Pre technické poruchy je operátor k dispozícii denne od 7.00 do 23.00 hodiny. Telekom ešte poskytuje službu Pljdeto, na ktorú sa môžete obrátiť pri technických problémoch s routerom alebo inými zariadeniami denne od 8.00 do 20.00 hodiny a využiť môžete bezplatné číslo 0800800700.
4ka
Za hovor na zákaznícku linku platia aj zákazníci najmenšieho operátora 4ky. Pri hovore na zákaznícku linku 0950950950 vás vyjde 5 centov za minútu hovoru. Ak voláte zo sietí iných operátorov platíte poplatok podľa vášho programu. Operátori sú na linke k dispozícii denne od 8.00 do 21.00 hodiny. Najmenší operátor nemá žiadnu špeciálnu linku technickej podpory.