Samsung sa možno zbaví značky Galaxy
Juhokórejská jednotka zvažuje od začiatku tohto roka možnú zmenu stratégie v mobilnom biznise. Jednou z alternatív je aj vzdanie sa značky Galaxy.
Vo svete veľkých spoločností nie je zvykom meniť značky a názvy zaužívaných produktov a služieb. Nie je totiž úplne jednoduché naučiť zákazníkov nové pojmy a nové názvy. Je to často mätúce a hlavne firmy to stojí nemalé náklady.
Niektoré veľké firmy to však v minulosti skúsili, niektoré úspešnejšie a niektoré menej úspešne. Rebranding je komplikovaný proces, ktorý znamená množstvo času a peňazí. Samsung však zvažuje výraznú zmenu vo svojej stratégii a dosť možno sa schyľuje k jednému z najväčších rebrandingov v histórii.
Samsung si musel tento rok vypočuť kritiku zo strany fanúšikov aj novinárov po predstavení Galaxy Buds 3, ktoré by ako z oka vypadli konkurenčným slúchadlám od Apple. Nie je to však jediný produkt, za ktorý Samsung schytal kritiku. Podobne tomu bolo aj v prípade hodiniek Galaxy Watch Ultra, ktoré sú dizajnovo klonom hodiniek od Apple. Zašlo to až tak ďaleko, že sa za tento prešľap ospravedlnilo vedenie Samsungu. Samsung mal však aj problémy s kvalitou niektorých svojich zariadení.
A teraz sa objavili špekulácie, že Samsung zvažuje ešte jednu zásadnejšiu zmenu – zbaví sa označenia Galaxy. Dnes pod touto značkou Samsung predáva smartfóny, tablety, hodinky a kopu ďalších produktov a príslušenstva. Na začiatku sa pritom pod značkou Galaxy predávali len smartfóny.
Samsung však zrejme neplánuje skončiť so značkou Galaxy úplne a niektoré produkty bude pod touto značkou naďalej predávať. Pod značkou Galaxy by sa mali predávať najmä drahšie produkty a potom pre lacnejšie zariadenia Samsung vytvorí úplne novú značku.