Tento krok je reakciou na nové nariadenia EÚ o transparentnosti a cielení politickej reklamy (TTPA), ktoré nadobudnú účinnosť v októbri 2025. Cieľom týchto nariadení je zabrániť zasahovaniu do volieb a pomôcť voličom urobiť informované rozhodnutia.
Google vyjadril obavy z významných prevádzkových výziev a právnych nejasností vyplývajúcich z príliš širokej definície politickej reklamy v TTPA, čo sťažuje reguláciu obsahu naprieč rôznymi regiónmi EÚ. Spoločnosť plánuje ukončiť zobrazovanie politických reklám ešte pred nadobudnutím účinnosti TTPA a prehodnotiť svoje rozhodnutie s poskytnutím ďalších podrobností v budúcom roku.
V minulosti Google zastavil poskytovanie politických reklám vo Francúzsku, Kanade a Brazílii z podobných regulačných dôvodov. TTPA vyžaduje jasné označovanie online politických reklám, explicitný súhlas používateľov pre cielené reklamy, zakazuje používanie údajov maloletých a obmedzuje využívanie určitých osobných informácií.