Meta znižuje predplatné za nešpehovanie. Pod tlakom Európskej komisie
Meta, materská spoločnosť Facebooku a Instagramu, oznámila zmeny vo svojich službách pre používateľov v Európskej únii.
Od 13. novembra 2024 budú mať používatelia možnosť predplatiť si služby bez reklám za zníženú cenu alebo pokračovať v bezplatnom používaní s reklamami. Okrem toho Meta zavádza novú možnosť pre bezplatných používateľov, ktorí uprednostňujú menej personalizované reklamy.
Zníženie ceny za predplatné bez reklám
Meta znížila mesačné predplatné za služby bez reklám nasledovne:
- Webové predplatné: z pôvodných 9,99 € na 5,99 € mesačne.
- Predplatné na iOS a Android: z 12,99 € na 7,99 € mesačne.
- Ďalšie účty na Facebooku alebo Instagrame: 4 € mesačne na webe alebo 5 € mesačne na iOS/Android.
Existujúci predplatitelia automaticky uvidia nové ceny bez nutnosti ďalších krokov. Meta tiež potvrdila, že opätovne vyzve používateľov v EÚ, aby si vybrali medzi novou cenou predplatného alebo bezplatným, reklamami podporovaným zážitkom.
Menej personalizovanej reklamy
Pre používateľov, ktorí uprednostňujú menej personalizované reklamy, Meta zavádza možnosť zobrazovať reklamy založené na základných informáciách, ako sú poloha, vek a pohlavie, namiesto podrobného cielenia.
Tieto reklamy budú menej prispôsobené individuálnym preferenciám, ale stále relevantné pre aktuálnu reláciu používateľa. Táto zmena je reakciou na regulačné požiadavky v EÚ, pričom Meta sa snaží naďalej ponúkať bezplatné služby pri rešpektovaní obáv o súkromie. Meta tak bude napríklad využívať dáta používateľov len počas aktuálnej relácie a nebude si ukladať.
Pod tlakom EK
Tieto zmeny predstavujú významný posun v prístupe Meta k reklame a predplatnému v EÚ, pričom sa snažia vyvážiť potreby používateľov, inzerentov a regulačných orgánov. Meta však k týmto krokom pristúpila pod tlakom Európskej komisie.
Na špehovanie potom upozorňovali aj niektoré úrady na ochranu osobných údajov a spotrebiteľské združenia v jednotlivých krajinách.