MicrosoftOperačné systémySoftwareSprávyStručneVýrobcovia

Microsoft to na užívateľov Windows 11 skúša cez otravné reklamy

Spoločnosť Microsoft začala v systéme Windows 11 zobrazovať nové reklamy, ktoré označuje ako "oznámenia". Dajú sa vypnúť.

Aj takýmto spôsobom sa Microsoft snaží získať viac peňazí od zákazníkov. Reklamy teraz Microsoft vydáva za neškodné oznámenia, ale v skutočnosti ide o otravný spôsob servírovania reklamy. Tieto reklamy propagujú produkty ako Black Ops 6: Vault Edition a aplikáciu Microsoft Defender, ktorá vyžaduje predplatné Microsoft 365. 

Používatelia si všimli, že tieto reklamy sa zobrazujú ako natívne oznámenia systému Windows 11. Napríklad reklama na Black Ops 6 obsahuje tlačidlo „Kúpiť“, ktoré presmeruje používateľa do Microsoft Store na dokončenie nákupu. Aj po stlačení tlačidla „Zrušiť“ sa tieto oznámenia môžu opäť objaviť. 

Reklama na aplikáciu Microsoft Defender vedie na webovú stránku tejto aplikácie v rámci Microsoft 365. Aj keď je základná verzia programu Defender bezplatná, nová aplikácia umožňuje monitorovať všetky zariadenia (vrátane Android a iOS) na phishing a malware a tá už vyžaduje predplatné Microsoft 365. 

Microsoft zdôrazňuje, že používatelia majú možnosť tieto oznámenia zrušiť a upraviť svoje preferencie v nastaveniach. Otravná reklama sa vám teda nemusí vôbec zobraziť. 

Ak chcete vypnúť tieto odporúčania v systéme Windows 11, prejdite do časti Systém > Oznámenia a vypnite príslušné prepínače. Odporúča sa vypnúť možnosť „Získavať tipy a návrhy pri používaní Windows“, ktorá je zodpovedná za zobrazovanie týchto reklám. 

Odporúčam vypnúť všetky tri polia a nájdete ich pre istotu až úplne na spodu medzi položkami “Ďalšie nastavenia”. Microsoft chce mať jednoducho istotu, že tieto oznámenia nevypnete a bude vám môcť servírovať otravnú reklamu. Microsoft by mohol nájsť iný spôsob ako zarábať na Windows. 

Microsoft však tvrdí, že tieto oznámenia sú navrhnuté tak, aby používateľom poskytli informácie o nových produktoch a službách, pričom zdôrazňuje možnosť ich zrušenia alebo úpravy nastavení podľa preferencií používateľa. V základnom nastavení sú však tieto otravné reklamy zapnuté. Microsoft by ich mal nechať vypnuté a dať užívateľom možnosť si ich zvoliť. Navyše by mal užívateľov informovať, čo ich zapnutie znamená.

Zdroj
windowslatest.com

Milan Šedivý

Technológiám som sa začal venovať už takmer pred dvadsiatimi rokmi. Smartfóny, tablety, počítače sú mojím svetom. Po desiatich rokoch som sa v roku 2024 rozhodol oživiť portál TechArena.sk. Dôvody som mal dva – iné slovenské technologické weby sa stali technologickým bulvárom a takmer všade po vás chcú predplatné alebo vás otravuje záplava reklamy. V tom je však TechArena.sk iná. Reklamy je minimum a predplatné nemáme ani ho neplánujeme zaviesť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pozri tiež
Close
Back to top button