Francúzsky protimonopolný úrad udelil spoločnosti Apple pokutu vo výške 150 miliónov eur za zneužívanie dominantného postavenia na trhu mobilnej reklamy prostredníctvom nástroja App Tracking Transparency (ATT). citeturn0news0
ATT, predstavený v roku 2021, umožňuje používateľom zariadení iPhone a iPad rozhodnúť, ktoré aplikácie môžu sledovať ich aktivitu. Hoci je tento nástroj prezentovaný ako prostriedok na ochranu osobných údajov, bol kritizovaný za to, že neúmerne ovplyvňuje menších vydavateľov závislých od príjmov z cielenej reklamy.
Francúzske úrady tvrdia, že implementácia ATT je „neprimeraná“ na dosiahnutie cieľa ochrany osobných údajov, pričom zdôrazňujú, že tento rámec obzvlášť poškodzuje menších vydavateľov, ktorí nemajú dostatočné vlastné údaje na financovanie svojho podnikania.
Napriek pokute nebolo spoločnosti Apple nariadené upraviť ATT. Spoločnosť však musí na svojom webe zverejniť rozhodnutie úradu na obdobie jedného týždňa. Apple vyjadril sklamanie z rozhodnutia, ale zdôraznil, že regulátor nepožadoval žiadne konkrétne zmeny v nástroji ATT.
Táto pokuta nasleduje po predchádzajúcej sankcii vo výške 1,8 miliardy eur, ktorú Európska únia udelila Apple za obmedzovanie konkurencie v rámci Apple Music.
Zanechajte komentár