Zabudli ste heslo

Stratili ste heslo? Zadajte svoju e-mailovú adresu. Dostanete odkaz a vytvoríte si nové heslo.


Máte účet? Prihláste sa teraz

Ak chcete položiť otázku, musíte sa prihlásiť.

Zabudli ste heslo?

Potrebujete účet, Zaregistrujte sa tu

Stručne vysvetlite, prečo si myslíte, že by táto otázka mala byť nahlásená.

Stručne vysvetlite, prečo si myslíte, že by sa táto odpoveď mala nahlásiť.

Stručne vysvetlite, prečo si myslíte, že by mal byť tento používateľ nahlásený.

Stiahnite si TechArena.sk
TechArena.sk Logo TechArena.sk Logo TechArena.sk Logo TechArena.sk Logo
Prihlásiť saZaregistrujte sa

TechArena.sk

TechArena.sk Navigácia

  • Články
  • Otázky
  • Stručne
Hľadať
Registrovať sa

Mobilné menu

Zavrieť
Položiť otázku
  • Články
  • Otázky
  • Stručne
Domov/Otázky/Q 9735
Ďalej
V procese

TechArena.sk Najnovšie Otázky

Anketa
Spýtal sa: 11. mája 20252025-05-11T17:37:04+02:00 2025-05-11T17:37:04+02:00v: Operátori

Anketa: Čo si myslíte o zákaze pretáčania reklamy v archíve TV Markíza?

Michal Novák
Michal NovákRedaktor

Výsledky ankety

98.97%🔘 Som proti – keď platím, chcem mať možnosť pretáčať reklamu ( 383 voličov )
0%🔘 Som za – reklama je dôležitý zdroj príjmu, treba ju rešpektovať ( 0 voličov )
1.03%🔘 Je mi to jedno – archív takmer nevyužívam ( 4 voličov )
Na základe 387 Hlasy

Ako vnímate zákaz pretáčania reklamy?

Anketa: Čo si myslíte o zákaze pretáčania reklamy v archíve TV Markíza?

Televízia Markíza od 21. mája 2025 zavedie zákaz pretáčania reklamy pri sledovaní relácií zo záznamu z archívu pomocou služieb operátorov. 

Tento krok sa týka všetkých jej staníc – Markíza, Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik. Cieľom opatrenia je podľa televízie zabezpečiť stabilitu reklamných príjmov, keďže televízia je financovaná predovšetkým z reklamy. 

Ako to však vnímajú zákazníci operátorov, ktorí si za televízny archív platia a mnohí aj za to aby mali archív bez otravnej všadeprítomnej reklamy?

Zmena sa dotkne divákov, ktorí sledujú programy z archívu prostredníctvom služieb operátorov. Priame satelitné a DVB-T vysielanie, kde archív absentuje, zostáva bez zmeny. Počas prvých troch dní po odvysielaní relácie nebude možné reklamy pretáčať, neskôr sa táto možnosť môže obnoviť.

Operátori ako Telekom a Orange vyjadrili obavy z negatívneho vplyvu na zákazníka, keďže pretáčanie reklám je dlhodobo obľúbenou funkciou. Zároveň však uviedli, že sú viazaní zmluvami a musia rešpektovať požiadavky vysielateľa.

Podobný krok zvažuje aj konkurenčná televízia JOJ, ktorá už v minulosti navrhovala, aby reklamu nebolo možné pretočiť aspoň tri minúty. Zatiaľ však zostáva v režime vyčkávania, pravdepodobne na to, aké výsledky prinesie zmena zo strany Markízy. 

📩 Budeme radi, ak svoj názor poviete aj v diskusii!

4kamarkízao2operátoriorangetelekomtelevízia
19
  • 5
  • 5
  • 8k Zobrazenia
  • 2 Nasledovníci
  • 0
zdieľať
  • Facebook
  • Správa
Nechajte odpoveď

Nechajte odpoveď
Zrušiť odpoveď


19 Odpovede

  • Najstaršie
  • Nedávne
  1. george
    george
    2025-05-11T18:47:05+02:00Pridaná odpoveď na 11. mája 2025 o 18:47

    Dobra sprostost, preto mam archiv aby som tu ich stupidnu reklamu mohol preskocit. Jedine nenazrata Markiza este aj tam chce pretlacit reklamu…

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
  2. Anonymný
    Anonymný
    2025-05-12T07:38:57+02:00Pridaná odpoveď na 12. mája 2025 o 7:38

    Markiza uz nevie ako vytrieskat peniaze…keby mohli tak nam ide reklama 24 hidin denne 😂

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
  3. Kimi
    Kimi
    2025-05-12T15:18:42+02:00Pridaná odpoveď na 12. mája 2025 o 15:18

    Je mi to jedno. Pre mňa sa nemení nič. Budem pozerať, tak ako som pozeral doteraz 5-6 hodín denne. Mne nevadia reklamy. Beriem to, tak že aj televízia potrebuje zarobiť a potom investovať peniaze do lepších vecí. Bez toho nemajú šancu sa posúvať dopredu. TV pozerám z archívu…

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
  4. Anonymný
    Anonymný
    2025-05-12T15:18:54+02:00Pridaná odpoveď na 12. mája 2025 o 15:18

    …trend bude taky, ze im klesne sledovanost, vela ludi si markizu+ostatne „vymaze“ zo zoznamu kanalov, kedze nebudu mat trpezlivost na reklamy, casto tvoria aj polovicu programoveho casu co je brutala strata casu …

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
  5. Michal Novák
    Michal Novák Redaktor
    2025-05-22T15:03:37+02:00Pridaná odpoveď na 22. mája 2025 o 15:03

    Dnes sme otestovali blokovanie reklamy na troch veľkých platformách. Ani jedna zatiaľ nezapla blokovanie pretáčania reklamy v rámci archívu. Operátorom sa krok televízie nepáči a preto s blokovaním pretáčania reklamy otáľajú. 

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
    • Anonymný
      Anonymný
      2025-06-05T20:05:28+02:00Odpovedal na odpoveď v 5. júna 2025 o 20:05

      O2 to dnes zaviedlo a to čo má najviac hnevá je že musím sledovať aj koniec predošlej relácie nedá sa to posunúť na začiatok filmu napr chcem pozerať Sľub ale nahodí koniec reflexu ktorý ja nemusím 

      • Odpovedzte
      • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
        • Správa
  6. Roman Kováč
    Roman Kováč Redaktor
    2025-06-05T20:35:00+02:00Pridaná odpoveď na 5. júna 2025 o 20:35
    Táto odpoveď bola upravená.

    Slovenskí operátori začali blokovať pretáčanie reklám na staniciach skupiny Markíza

    Od 5. júna 2025 zaviedli traja významní slovenskí operátori – Telekom, O2 a Skylink – obmedzenie pretáčania reklám pri sledovaní archívneho obsahu staníc skupiny Markíza. Toto rozhodnutie je reakciou na požiadavku samotnej televízie Markíza, ktorá sa snaží zabezpečiť stabilitu svojich reklamných príjmov. Pre divákov je to skôr negatívna správa.

    Čo sa mení pre divákov?

    Diváci, ktorí sledujú relácie, seriály či filmy zo záznamu na kanáloch Markíza, Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik, už nebudú môcť preskočiť reklamy hneď.  Po spustení záznamu majú 60 sekúnd na voľný pohyb po časovej osi.

    Následne sa aktivuje systém blokovania reklám, ktorý vyžaduje odsledovanie prvých troch minút reklamného bloku pred umožnením ďalšieho pretáčania.  Ak sa divák pokúsi reklamu preskočiť, prehrávanie sa vráti na začiatok povinnej časti.

    Tieto pravidlá platia počas prvých troch dní od odvysielania programu, ktoré sú kľúčové pre meranie sledovanosti a predaj reklamy. Po uplynutí tejto lehoty sa možnosť pretáčania obnoví. 

    O2 zakázalo pretáčanie úplne

    Samotné nastavenie však niektorí operátori ignorujú. Pri našej skúške napríklad pri O2 TV neplatilo ani 60 sekúnd na posunutie sa v časovej osi. Navyše sme museli sledovať aj koniec predchádzajúceho programu, keďže bežne dochádza k posunom medzi plánovaným časom a reálnym časom vysielania. Pri našom teste v prípade O2 TV nefungoval vôbec posun a pri O2 TV nefunguje pretáčania ani pri programoch starších ako tri dni. 

    O2 o tomto nastavení informuje aj na svojom webe. Dôvodom je podľa O2, že s obmedzením pretáčania obsahu platforma operátora nepočíta. Podobne k tomu môžu pristúpiť aj konkurenti, keďže zablokovanie pretáčania reklamy je zásahom do samotnej platformy, ktorá nie je zadarmo. Náklady na takéto zmeny budú znášať samotní operátori. Na konci dňa môže toto obmedzenie znamenať aj zvyšovanie cien, keďže operátori budú musieť investovať do úpravy technológií. 

    “V O2 sa snažíme vždy prinášať riešenia zjednodušujúce život zákazníkov. Obmedzenie pretáčania obsahu medzi takéto riešenia nepatrí, no museli sme nájsť spôsob, ako splniť zmluvné povinnosti vyžadované našimi partnermi. Rozdiely medzi jednotlivými operátormi sú dané možnosťami technologických platforiem, na ktorých fungujú naše služby,” uvádza O2 na webe.

    Reakcie operátorov

    Operátori zdôrazňujú, že rozhodnutie o blokovaní pretáčania reklám nevzišlo z ich iniciatívy, ale je výsledkom požiadavky vysielateľa. Telekom informoval, že opatrenie zavádza od 5. júna 2025 a zároveň poskytuje podrobné informácie na svojom webe. 

    O2 uviedlo, že na základe zmluvných povinností voči vysielateľovi je povinné obmedziť funkciu pretáčania obsahu dopredu, vrátane reklám, od rovnakého dátumu. 

    Dôvody rozhodnutia Markízy

    Televízia Markíza uvádza, že až tri štvrtiny jej príjmov pochádzajú z reklamy. Keď diváci reklamu preskočia, inzerent za ňu nezaplatí, čo ohrozuje financovanie pôvodnej tvorby.

    Archív využíva približne 75 % slovenských domácností, pričom väčšina divákov reklamy pretáčala. Zavedením nepreskočiteľných reklám sa Markíza snaží zabezpečiť stabilitu svojich príjmov a pokračovať vo výrobe kvalitných programov.

    Očakávania a budúci vývoj

    Markíza požaduje, aby obmedzenie nasadili všetci operátori na trhu. Niektorí, ako Orange,  sa na krok pripravujú, no zatiaľ ho nezaviedli. LepšiaTV plánuje zapnúť obmedzenie až vtedy, keď ho bude mať väčšina operátorov na trhu.

    Zmena vyvolala medzi divákmi rôzne reakcie. Niektorí ju vnímajú ako obmedzenie komfortu, iní chápu potrebu televízie zabezpečiť financovanie svojich programov. V každom prípade ide o významnú zmenu v spôsobe sledovania televízneho obsahu na Slovensku.

    Zaviedol už aj váš operátor zablokovanie pretáčania reklamy? Aké sú vaše skúsenosti. Prestanete pre zavedenie blokovania pozerať relácie z archívu Markízy?   

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
    • Anonymný
      Anonymný
      2025-06-05T21:09:23+02:00Odpovedal na odpoveď v 5. júna 2025 o 21:09

      Otras, keby aspon v archive bolo nastavene vysielanie programu zacatim filmu/serialu/programu a nie, ze dam od zaciatku a musim pozerat 10 min reklamu…nastavenie b
       

      • Odpovedzte
      • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
        • Správa
  7. filipo
    filipo
    2025-06-05T21:21:10+02:00Pridaná odpoveď na 5. júna 2025 o 21:21

    Práve som prestal sledovať jedinú reláciu na markíze. Ak nemôžem pretočiť reklamu tak ich program nezaujíma. Ale vlastne im je jedno, že stratili diváka. Tým, že som preskakoval reklamy, tak zo mňa aj tak nič nemali 😀

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
  8. Rado
    Rado
    2025-06-06T07:40:23+02:00Pridaná odpoveď na 6. júna 2025 o 7:40

    Ako dozadu pretáčať môžem ale do predu nie. Tak načo mi je archyv to nemusím za to platiť aby som si mohol pozrieť niečo neskvor. Pozerám preto zo záznamu aby som nesledoval reklamu ktorá je o ničom a iba sa opakuje. Nech si Markíza nájde iní druch primu. A operátori keďže nejde táto možnosť tak prídu o zisk lebo ľudia prestanú využívať túto možnosť. A bude pre zákazníka nepotrebna. Na tomto Slovensku si fakt necháme furt skákať po hlave kedy sa už konečne spametame 

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
  9. maximus
    maximus
    2025-06-06T11:16:17+02:00Pridaná odpoveď na 6. júna 2025 o 11:16

    Už neviedia ako vytrieskať peniaze. Kde nás ošklbú je im jedno. Som zvedavy kolko bude trvat kym to bude chciet aj JOJ. Teraz som Markizu sledoval minimálne a sledovať ju budem ešte menej. A hlavne, že sa to ani po tých troch minutách nedá preskočiť je strašné 🙁 

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
  10. a007
    a007
    2025-06-17T20:13:08+02:00Pridaná odpoveď na 17. júna 2025 o 20:13

    Je to blbosť a dúfam, že Markíza dostane mastnú pokutu za túto odpornú praktiku. Od tej doby čo sa nedá pretočiť reklama ich už vôbec nesledujem. 

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
  11. Anonymný
    Anonymný
    2025-06-20T13:56:20+02:00Pridaná odpoveď na 20. júna 2025 o 13:56

    Reklama je ok, ak neprekročí  istú mieru. Ak tretina programu je reklama, diváci logicky zareagujú. 50 reklamných spotov počas 10 minútoveho reklamného bloku je proste  veľa  Navyse – ak mám sledovať formáty typu Dunaj, nemocnica, tak to znesiem radšej nekonečnú reklamu. 

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
  12. Dušan
    Dušan
    2025-06-20T13:56:23+02:00Pridaná odpoveď na 20. júna 2025 o 13:56

    Markízu budem iganorovať. Je dostatok iných kvalitných staníc

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
  13. Anonymný
    Anonymný
    2025-06-27T23:13:29+02:00Pridaná odpoveď na 27. júna 2025 o 23:13

    Je to taká blbosť že až. Ak človek nemá čas pozerať niečo v ten čas ako to ide, nato je ten archív, že keď mám čas, si to dozadu spätne pustím a môžem si popretáčať reklamy ako chcem.
    Veľmi rada by som bola, keby sa dalo všetko pretáčať ako predtým, nato ten archív je. Ak chcem, pozriem si aj reklamy, ak nie a ponáhľam sa a potrebujem odsledovať len určitý program na rýchlo, nech je možnosť pretočiť program ako ľudia chcú.
    Čo sú to za obmedzenia? Ľudia nech si to pozerajú a pretáčajú ako im je vhodné. Niekedy program pozerám, potom nemôžem dopozerať keď už odchádzam do práce a prídem z práce a pustím si len koniec filmu. 
    Som veľmi pobúrená a nespokojná, čo to zaviedli teraz.
     

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
  14. Anonymný
    Anonymný
    2025-07-06T14:45:34+02:00Pridaná odpoveď na 6. júla 2025 o 14:45

    Je to riadna somarina. Ide to horšie ako za socíku. Nanútia vám, to čo im vyhovuje. Vraj demokracia ha,ha ! Ak by sa dalo tak markízu odhlásim. Neni tu možnosť výberu staníc, čo je veľká škoda. 

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
  15. Michal Novák
    Michal Novák Redaktor
    2025-07-07T09:36:57+02:00Pridaná odpoveď na 7. júla 2025 o 9:36

    Téma: Joj zakazuje pretáčanie reklám v archíve – čo na to hovoríte?

    Tak je to tu… Po Markíze prichádza so zákazom pretáčania reklám v archívnych reláciách aj televízia JOJ. Zmena sa dotkne všetkých používateľov, ktorí sledujú obsah spätne cez služby ako Magio, Skylink Live TV, SledovanieTV, Antik a ďalšie. JOJ chce, aby diváci reklamy „odsledovali“, aj keď si reláciu púšťajú zo záznamu.

    Osobne mi to príde ako krok späť. Platené TV služby majú byť o pohodlí – ak si zaplatím, nechcem byť nútený pozerať reklamy ako na bežnom lineárnom vysielaní. Chápem, že televízie hľadajú peniaze, ale obmedzovanie používateľskej slobody nie je riešenie.

    V prípade JOJ ešte nepoznáme aké parametre bude vyžadovať – otázne je čo bude JOJ po operátoroch požadovať. Napr. Markíza povolila pretočenie reklamy po 3. minúte. Je možné, že JOJ bude mať rovnaké požiadavky na operátorov. Už aj pri Markíze niektorí operátori siahli po inom riešení a napríklad zablokovali pretáčanie dopredu úplne. 

    Ako to vidíte vy? Je to podľa vás pochopiteľné zo strany televízií, alebo by mali hľadať iné cesty monetizácie? Máte skúsenosť s týmto obmedzením už aj vy? Dajte vedieť, som zvedavý na vaše názory.

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
  16. npc1
    npc1
    2025-07-07T14:42:27+02:00Pridaná odpoveď na 7. júla 2025 o 14:42

    So slovenskými kanálmi končím. jediný dôvod prečo som ten odpad občas pozaeral bolo to, že z archívu som si to pustil bez tej otravnej reklamy. Archív má bzť o tom, že si pustím čo chcem a kedy chcem. To, že napríklad hlúpe O2 to spravilo tak, že neviem reklamu pretočiť vôbec to je druhé šialenstvo 🙁 aj dôvodo prečo bude O2 rušiť…

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa
  17. Jakub Molnár
    Jakub Molnár Redaktor
    2025-07-14T19:12:37+02:00Pridaná odpoveď na 14. júla 2025 o 19:12

    Tak JOJ Group nás „potešila“ správou o zastavení pretáčania reklamy – od 15. júla 2025 sa na staniciach JOJ, Plus a WAU ruší možnosť pretáčať reklamy v archíve. Pridávajú sa tak k Markíze, ktorá rovnaký krok zaviedla nedávno. Oficiálne to vraj robia kvôli „zjednoteniu technologických štandardov“ a „férovému riešeniu pre divákov“. V skutočnosti ide o ďalšie obmedzenie pohodlného sledovania a zvýšenie reklamného tlaku.

    Čo to v praxi znamená?

    • Relácie si stále môžete pozrieť zo záznamu, ale pred začiatkom relácie musíte odsledovať 3 minúty reklamy.
    • Potom môžete reláciu sledovať alebo posúvať ako doteraz.
    • Na výber začiatku prehrávania máte len 60 sekúnd, potom sa spustí nepreskočiteľná reklama.
    • Zmena sa netýka kanálov JOJKO, JOJ24, JOJ Svet, CS Film, CS History, CS Mystery a JOJ Cinema – tam je sledovanie zatiaľ bez obmedzení.
    • Živé vysielanie zostáva bez zmeny.
    • Celé nastavenie si spravujú individuálne TV operátori, takže dostupnosť a správanie sa môžu mierne líšiť. Niektorí operátori úplne obmedzili pretáčanie obsahu vpred.

    Názor diváka?

    Je to ďalší krok späť. Divákov nikto nepočúva – namiesto kvalitnejších služieb dostávame ďalšie obmedzenia. Namiesto toho, aby si JOJ Group vážila, že si ich program ľudia vôbec pustia, tak ich núti pozerať 3 minúty reklamy, ako za čias VHS kaziet.

    Kto to ešte sleduje legálne, začína mať pocit, že robí chybu. Čím ďalej, tým viac to pripomína platený streaming – ale bez možnosti pretáčania a s kopou reklám. Vítajte v „európskom štandarde“.

    Zdroj: Zdroj 1

     

    • Odpovedzte
    • Vyberte ako najlepšiu odpoveď
      • Správa

Bočný panel

Položiť otázku

Štatistiky

  • Otázky 133
  • Odpovede 308
  • Najlepšie odpovede 14
  • Používatelia 72

Inzercia

  • Populárne
  • Odpovede
  • netflix

    Novinky na Netflixe – júl 2025

    • 36 Odpovede
  • netflix

    Novinky na Netflixe - máj 2025

    • 35 Odpovede
  • Michal Novák

    Anketa: Čo si myslíte o zákaze pretáčania reklamy v archíve ...

    • 19 Odpovede
  • Jakub Molnár
    Jakub Molnár pridal odpoveď Samsung testuje One UI 8 Watch beta pre Galaxy Watch5… 17. júla 2025 o 17:04
  • Roman Kováč
    Roman Kováč pridal odpoveď Honor X70: Prémiový odolný smartfón s extrémnou výdržou batérie Honor… 15. júla 2025 o 20:24
  • Roman Kováč
    Roman Kováč pridal odpoveď Honor MagicPad 3: Veľký tablet s výkonným čipom a štýlovým… 15. júla 2025 o 20:00

Súvisiace otázky

  • Aky internet na chatu

    • 2 Odpovede
  • Téma: Ako využívate mobilné dáta počas dovolenky v zahraničí?

    • 0 Odpovede
  • Internet do tabletu

    • 3 Odpovede
  • Téma: Ktorý typ SIM karty momentálne používate?

    • 0 Odpovede
  • Paušály slovenských operátorov - čo vám v nich chýba?

    • 2 Odpovede

Členovia

Milan Šedivý

Milan Šedivý

  • 25 Otázky
  • 131 Body
Redaktor
Roman Kováč

Roman Kováč

  • 38 Otázky
  • 106 Body
Redaktor
Michal Novák

Michal Novák

  • 22 Otázky
  • 96 Body
Redaktor

Trending Tags

Android Android 15 android 16 apple Google Honor internet ios iphone MediaTek Motorola netflix one ui Qualcomm Samsung skladacie smartfóny Smartfón streamovacie služby tablet Xiaomi

Päta

TechArena.sk

TechArena.sk

Vitajte na stránkach TechArena.sk – vášho spoľahlivého sprievodcu svetom moderných technológií. Denne pre vás prinášame najnovšie informácie zo sveta smartfónov, inteligentných zariadení, inovatívneho softvéru a prelomovej umelej inteligencie.
Naše sociálne siete
Facebook | mastodon | X (Twitter) | Pinterest | Flipboard | threads | LinkedIn | bsky.app

O nás

  • O nás
  • Ochrana osobných údajov
  • Napíšte nám

Otázky a články

  • Položiť otázku
  • Pridať anketu
  • Pridať príspevok

Vložiť/upraviť odkaz

Zadajte cieľovú URL adresu

Alebo odkaz na existujúci obsah

    Nebol zadaný žiaden hľadaný výraz. Zobrazujú sa posledné položky. Hľadajte alebo použite šípky na klávesnici pre označenie položky.